Menu

Kampanie Google – wybór najlepszych rozwiązań

budżet w adwordsDość znane przysłowie mówi, że nie można oczekiwać Ferrari jeśli dysponujemy budżetem na malucha. Niestety, takie właśnie podejście wykazuje wielu właścicieli stron zainteresowanych reklamowaniem się za pomocą narzędzi Google. Ustalenie całego budżetu na takie przedsięwzięcie i określenie własnych możliwości jest tutaj niezwykle ważne. Jeszcze zanim zaczniemy naszą przygodę z kampaniami AdWords musimy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest dla nas konwersja. Warto mieć na uwadze to, że nie musi to być wyłącznie transakcja gotówkowa. Można przy tym mierzyć ilość kontaktów, danych użytkowników czy też kontaktów telefonicznych. Konwersję w tym przypadku można prowadzić zarówno z konta AdWords jak i panelu Google Analytics, które połączone jest bezpośrednio z naszym serwisem.

Abyśmy mogli prawidłowo ustalać opłacalność wszystkich naszych działań tego typu konieczne jest dokładne określenie, czym jest dla nas konwersja. Decydując się na współpracę w tej kwestii z Google będziemy mogli bardzo szerokie możliwości jeśli chodzi o wybór odpowiedniego dla siebie narzędzia reklamowego. Na samym początku najlepiej będzie się tutaj przyjrzeć działaniom konkurencji, bowiem w taki sposób zobaczymy, jak dane rozwiązania sprawdzają się w danym przypadku. Warto pamiętać, że każda branża może pod tym względem nieco się od siebie różnić, przez co nie zawsze dane narzędzie marketingowe będzie faktycznie skuteczne. Dobrze będzie zacząć od tych najbardziej podstawowych rozwiązań, takich jak reklama tekstowa AdWords. Nie należy wyciągać wszystkich dział od razu – jeśli zobaczymy, że takie rzeczy nie przynoszą nam zadowalających efektów, to zawsze będziemy mogli zdecydować się na inne działania.

opłacalność adwordsOczywiście, czasami nasz budżet jest zbyt mały, abyśmy mogli bez przeszkód decydować się na wszystkie ciekawe dla nas narzędzia; ponadto w niektórych przypadkach osiągnięcie dobrych efektów będzie znacznie bardziej czasochłonne. Przy ustalaniu swojego miesięcznego budżetu na taką kampanię musimy określić dzienną stawkę za kliknięcia w reklamy – panuje tutaj pełna dowolność. Google radzi, aby dzielić tutaj cały budżet przez cyfrę 30,4 zamiast stosować pełną liczbę dni w miesiącu – daje to po prostu lepsze wyniki. Najlepszym sposobem na wybranie idealnych dla siebie rozwiązań reklamowych jest po prostu ciągłe testowanie poszczególnych z nich. Dopiero dzięki temu po pewnym czasie będziemy w stanie jasno określić, które z dostępnych obecnie narzędzi będą dla nas faktycznie idealne.

Web designer, grafik w TelPages. Żadne logo i kreatywne tło nie stanowi dla niej problemu.