Menu

Jak promować "nudne marki"?

marketing treściSzukając sposobów na wypromowanie strony internetowej i uczynienie jej atrakcyjną dla potencjalnych użytkowników, coraz częściej słyszymy o tym, że wartościowa treść może okazać się niemożliwym do zakwestionowania sposobem na rozwiązanie naszych problemów. Niestety, tworzenie wartościowych, a jednocześnie ciekawych artykułów nie zawsze jest proste. Niektóre marki nadają się do tego znakomicie, nie brakuje jednak i takich, które sprawiają wrażenie wyjątkowo mało atrakcyjnych. Określenie „nudna marka: często pojawia się zresztą w języku marketingowców, choć niejednokrotnie można odnieść wrażenie, że już samo jego powtarzanie podcina im skrzydła.

Problem „nudnych marek” najłatwiej przedstawić poprzez analogię do bohaterów filmów dla dzieci. Niektórzy z nich są ładni, popularni i atrakcyjni i właściwie nie potrzebują dodatkowej promocji. Nie brakuje jednak również bohaterów mniej popularnych, pozytywnych, ale tak bezbarwnych, że niemal niemożliwych do zauważenia. To właśnie z nimi można porównać „nudne marki”. We wspomnianych filmach scenariusz na ogół nie pozostawia jednak tego problemu bez porównania fundując nam scenę przemiany mniej popularnej postaci, która nagle okazuje się co najmniej tak samo wartościowa, jak bohaterowie piękni i lubiani. Skoro więc kinematografia potrafi zmienić nudę w zainteresowanie, dlaczego nie moglibyśmy zrobić czegoś podobnego z markami, które dość powszechnie są uważane za mało interesujące? Kluczem do sukcesu wydaje się w tym momencie content marketing, a więc szereg zagadnień cieszących się w ostatnim czasie wyjątkowo dużym powodzeniem.

Marketing treści skupia zresztą uwagę nie dlatego, że jest modnym, nowym trendem, ale dlatego, że charakteryzuje się skutecznością, o której przekonują się nie tylko największe podmioty, ale i stjak wypromować markęosunkowo małe firmy. Oczywiście, content marketing wymaga pewnych nakładów finansowych, okazuje się jednak, że to nie one są tym, co ma kluczowe znaczenie dla promowania „nudnych marek”. Tu w cenie jest przede wszystkim determinacja i gotowość do zerwania ze stereotypem, a także wiara w to, że za pomocą tekstów atrakcyjnych dla grupy docelowej można dokonać przemiany marki w iście filmowym stylu. Oczywiście, mamy do czynienia z przedsięwzięciem, które potrafi być czasochłonne i dość wyczerpujące, możliwości content marketingu są jednak na tyle duże, że usprawiedliwiają nasz optymizm.

Project Manager w TelPages. Ma na swoim koncie ponad 300 zrealizowanych kampanii SEO.