Menu

Poznaj możliwości inbound marketingu

reklamy pay per clickInbound marketing jest szerokim pojęciem obejmującym wiele różnych działań, których podstawowym celem jest rozprzestrzenienie w sieci informacji na temat danej firmy, oferty lub usługi. Należy umieścić je w internecie w taki sposób, aby jak najbardziej ułatwić znalezienie ich klientom, którzy szukają tu konkretnych rzeczy. Jeśli ktoś zainteresowany jest na przykład nauką języków obcych, to inbound marketing nie będzie polegał na wpychaniu mu na siłę ulotek z tym związanych. Chodzi w nim o to, aby w czasie szukania informacji na temat danego języka osoba taka sama natrafiła na naszą ofertę. Nie można tutaj być zbyt natrętnym i na siłę zalewać potencjalnych klientów najróżniejszymi informacjami, z których prawdopodobnie i tak nie będą chcieli skorzystać. Inbound marketing zakłada zatem to, że klienci sami będą mogli trafić do naszej oferty w czasie szukania konkretnych informacji związanych z danym tematem.

Z tego też powodu istnieje szereg działań, jakie można w tym kierunku prowadzić. Jest to między innymi marketing wyszukiwarek internetowych, korzystanie z możliwości serwisów społecznościowych i mikroblogów oraz prowadzenie własnego bloga. Nie od dziś wiadomo, że pozyskanie odpowiedniego zaufania i szacunku wśród klientów jest niezbędne do tego, aby skutecznie dotrzeć do nich ze swoją ofertą. Głównym sposobem na coś takiego jest zaspokajanie poszczególnych ich potrzeb, choć oczywiście nie metodami takimi jak obdarowywanie ich prezentami. Możemy zaspokajać potrzeby związane z wiedzą na poszczególne tematy. W taki sposób budujemy ponadto swój wizerunek jako godnych zaufania specjalistów w danej dziedzinie. Decydując się na inbound marketing będziemy musieli zatem prowadzić nasze działania na wielu różnych "frontach". Do najważniejszych z nich zalicza się między innymi pozycjonowanie stron, korzystanie z reklam typu Pay Per Click, prowadzenie własnych blogów, udzielanie się na forach dyskusyjnych oraz zaznaczanie swojej obecności na serwisach społecznościowych. Może to być również marketing szeptany.

wiarygodność w sieciBardzo ważne jest tutaj dbanie o swoją wiarygodność – z tego też powodu musimy przekazywać swoim potencjalnym klientom wyłącznie wartościowe i godne zaufania informacje. Z czegoś takiego płynie jeszcze jedna, niemniej istotna korzyść: nasza strona staje się dzięki temu bardziej wartościowa i zdobywa wyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Dodatkowo zwiększa to nasze szanse na to, że więcej ludzi będzie mogło znaleźć naszą ofertę. Inbound marketing jest ponadto fantastycznym rozwiązaniem dla każdej małej firmy, która na pierwszy rzut oka nie posiada zbyt wielkich możliwości w kwestii konkurowania z prawdziwymi gigantami na rynku. Wystarczy włożyć we własną stronę internetową nieco pracy, aby zawsze móc uzyskać tutaj doskonałe efekty.

Project Manager w TelPages. Ma na swoim koncie ponad 300 zrealizowanych kampanii SEO.