Menu

Content Marketing – na czym polega i czemu jest tak skuteczny?

wartościowe treściMówiąc w dużym skrócie, content marketing – słowo to można tłumaczyć jako "marketing treści" – polega właśnie na tworzeniu dla swoich potencjalnych klientów jakichkolwiek wartościowych treści. Mogą to być zwykłe artykuły, filmy, e-booki oraz wiele innych – nawet same treści graficzne. Najważniejsze jest po prostu to, aby były one w stanie zainteresować innych ludzi i przyciągnąć ich uwagę zarówno do danej strony, jak i całej oferty. Marketing taki posiada wiele istotnych zalet; między innymi w doskonały sposób buduje on relacje pomiędzy daną firmą a jej potencjalnymi klientami; w takim przypadku obie strony muszą wykazać się odpowiednim zaangażowaniem. Content marketing powstał dzięki przekonaniu wielu specjalistów od reklamy, że współczesny klient jest dosłownie bombardowany najróżniejszymi treściami z którymi spotyka się niemalże na każdym kroku. Niestety, treści takie bardzo często nie mają dla nich praktycznie żadnej wartości, przez co stają się po prostu nudne.

W takim wypadku klienci starają się omijać je wszystkie jak najszerszym łukiem, zaś sama reklama nie przynosi wówczas żadnych wyraźnych efektów. Współczesne warunki powodują, że firma która faktycznie chce zdobyć sukces na rynku musi potraktować klientów jako pełnoprawnych partnerów, oczekujących usług i oferty na wysokim poziomie. Warto w takim razie zastąpić niczego nie wnoszące reklamy wartościowymi artykułami, które będą w stanie faktycznie zainteresować każdego naszego klienta.

ciekawe artykuły na stronieContent marketing wyrósł z przekonania, że jedynym sposobem na zdobycie pełnego zaufania wśród swoich klientów jest dostarczenie im wartościowych treści zawierających odpowiednią ilość informacji oraz wiedzy. Wystarczy od czasu do czasu publikować na swojej stronie ciekawe artykuły, aby po krótkim czasie zobaczyć faktycznie wyraźne efekty. W taki sposób możemy udowodnić, że faktycznie znamy się na swojej branży i stale poszerzamy własną wiedzę z nią związaną. Ponadto klienci przekonają się wówczas, że dobrze znamy ich potrzeby i jesteśmy w stanie skutecznie na nie odpowiedzieć. Tworząc na swojej stronie taką właśnie wartościową treść będziemy mogli ponadto znacznie podnieść jej pozycję w najważniejszych wyszukiwarkach internetowych, co oczywiście również jest bardzo istotne.

Project Manager w TelPages. Ma na swoim koncie ponad 300 zrealizowanych kampanii SEO.